Dag 22 - Något som får mig att gråta

2011-05-17 @ 09:26:22 Veronica



Den här filmen Blood Diamond får mig att stor böla. Det är den bästa filmen som finns och jag älskar den samtidigt som jag hatar den. Den har fått många oscar! Filmen utspelar sig i de osäkra delarna i Afrika. Jag känner också ett extra sug efter sånna här filmer som utspelar sig i Afrika p.g.a att jag älskar Afrika!

Danny Archer, (Leonardo DiCaprio), är en zimbabwisk diamantsmugglare och f.d. legosoldat, som verkar i det krigsdrabbade Sierra Leone. Han får nys om en sällsynt rosa diamant. Den enda som vet om var diamanten finns gömd är Solomon Vandy, vars son är bortrövad och tvingas leva som barnsoldat i den hänsynslösa RUF-gerillan. Tillsammans i kaoset får man följa dem och journalisten Maddy, (Jennifer Connelly).

Jag älskar den. jag lipar mig igenom hela filmen, men det värsta är i slutet då sprutar det tårar! Jag blir så stolt när jag ser den här filmen, man blir så stolt över karaktärerna på nått sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0